Ένας νέος τύπος δημόσιου ορόσημου, ένα 16-όροφο κυκλικό πλαίσιο αναρρίχησης, με 2.465 σκαλοπάτια, 80 προσγειώσεις και θέα στον ποταμό Hudson και στο Μανχάταν, είναι το κεντρικό χαρακτηριστικό της κύριας πλατείας στην ανάπτυξη του Hudson Yard. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ακινήτων στην αμερικανική ιστορία, το οποίο μετατρέπει μια πρώην αυλή σιδηροδρόμων στο Upper West Side του Μανχάταν σε μια εντελώς νέα γειτονιά, με περισσότερα από πέντε στρέμματα νέων δημόσιων χώρων και κήπων.

Μέρος της πρόκλησης ήταν να δημιουργηθεί κάτι αξέχαστο που δεν θα κατακλύζονταν από το γύρω σύμπλεγμα πύργων ή από την κλίμακα του νέου δημόσιου χώρου πάνω από την πλατφόρμα του τρένου. Εξερευνώντας διαφορετικές δυνατότητες, η ομάδα άρχισε να περιορίζει τις παραμέτρους ώστε το αποτέλεσμα να ενθαρρύνει τη δραστηριότητα και τη συμμετοχή, όντας ταυτόχρονα και διασκεδαστικό. Με το άνοιγμα κενών μεταξύ των βημάτων για τη δημιουργία τρισδιάστατου δικτυωτού πλέγματος, η δημόσια πλατεία θα μπορούσε να τεντωθεί προς τα πάνω, δημιουργώντας πάνω από ένα μίλι διαδρομών που θα μπορούσαν να εξερευνηθούν με διαφορετικούς τρόπους. Για να δημιουργηθεί το συνεχές γεωμετρικό μοτίβο του σκαλοπατιού, με 154 διασυνδεόμενες πτήσεις σκαλοπατιών, το αντικείμενο έπρεπε να είναι αυτο-υποστηριζόμενο.

Αυτό απαιτούσε μια διακριτική δομική λύση, η οποία δεν θα χρειαζόταν πρόσθετες στήλες και δοκάρια. Επιλύθηκε εισάγοντας μια ατσάλινη σπονδυλική στήλη μεταξύ κάθε ζεύγους κλιμακοστασίων, δημιουργώντας μια φυσική διαίρεση μεταξύ «επάνω» και «κάτω» Ο ακατέργαστος συγκολλημένος χάλυβας αυτής της δομής εκτίθεται για να δώσει στο αντικείμενο σαφήνεια και ακεραιότητα, και η κάτω πλευρά των κλιμακοστασίων είναι επενδυμένη σε ένα βαθύ χαλκό μέταλλο, που τα ξεχωρίζει από τη γύρω αρχιτεκτονική. Κάθε στοιχείο του σκάφους είναι κατά παραγγελία.

Τα 75 τεράστια εξαρτήματα χάλυβα παρήχθησαν στη Βενετία από τον εξειδικευμένο κατασκευαστή Cimolai, προτού μεταφερθούν από την Ιταλία σε έξι αποστολές, μεταφέρθηκαν στον ποταμό Hudson με φορτηγίδα και συναρμολογήθηκαν επί τόπου σε μια διαδικασία που χρειάστηκε τρία χρόνια. Ωστόσο, παρά το μέγεθος του σκάφους, έχει σχεδιαστεί σε ανθρώπινη κλίμακα, για αναρρίχηση, εξερεύνηση και απόλαυση από τους Νεοϋορκέζους και τους επισκέπτες – μια απλή δομή, κινούμενη από ανθρώπους και τις αντανακλάσεις της πλατείας από κάτω.

ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ : https://www.archdaily.com/913699/vessel-public-landmark-heatherwick-studio?ad_medium=office_landing&ad_name=article 

ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΩΝ : https://www.archdaily.com/913699/vessel-public-landmark-heatherwick-studio?ad_medium=office_landing&ad_name=article 

https://www.archdaily.com/913699/vessel-public-landmark-heatherwick-studio/5c93c940284dd1046c000019-vessel-public-landmark-heatherwick-studio-image?next_project=no 

https://www.archdaily.com/913699/vessel-public-landmark-heatherwick-studio/5c93cd38284dd1e67400019d-vessel-public-landmark-heatherwick-studio-image?next_project=no