Το Δημόσιο online: Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του gov.gr

Δημιουργικές ζωγραφιές με θέμα «Ο Καραγκιόζης μένει σπίτι
Μάρτιος 22, 2020
Πώς το Σαπούνι Σκοτώνει τον Κορωνοϊό
Μάρτιος 22, 2020

{"subsource":"done_button","uid":"51CE5AC7-7DA8-45CD-9440-639E75D601A5_1584874095736","source":"other","origin":"gallery","source_sid":"51CE5AC7-7DA8-45CD-9440-639E75D601A5_1584874095744"}

Το Δημόσιο online: Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του gov.gr

Στον «αέρα» είναι από το πρωί του Σαββάτου το gov.gr, η διαδικτυακή πύλη του ελληνικού Δημοσίου όπου υπάρχουν συγκεντρωμένες αυτή τη στιγμή περισσότερες από 500 ψηφιακές υπηρεσίες από 14 υπουργεία, 31 φορείς και οργανισμούς και 3 ανεξάρτητες αρχές.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του gov.gr στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά θα πρέπει να επισημανθεί ότι η πύλη είναι σε beta έκδοση, όπερ σημαίνει ότι δεν είναι εφικτό -προς το παρόν τουλάχιστον- να σηκώσει μεγάλο όγκο κίνησης με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην πρόσβαση στις υπηρεσίες.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ο αρχικός προγραμματισμός για την έναρξη λειτουργίας του gov.gr ήταν για τον Μάιο, αλλά οι εξελίξεις αναφορικά με την πανδημία του κορωνοϊού οδήγησαν στην απόφαση να ενεργοποιηθεί η πύλη δύο μήνες νωρίτερα προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες.

Το gov.gr ξεκινά με 503 υπηρεσίες χωρισμένες σε 11 κατηγορίες. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται η έκδοση εξουσιοδότησης και έκδοση υπεύθυνης δήλωσης για τις οποίες πρακτικά το μόνο που απαιτείται είναι οι κωδικοί Taxisnet του πολίτη, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει και η δυνατότητα για πιστοποίηση μέσω της χρήσης κινητού τηλεφώνου και SMS. Σημειωτέον πως το gov.gr μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την έκδοση εγγράφων όσο και για τον έλεγχο εγκυρότητας αυτών.

Από εκεί και πέρα, ο πολίτης μπορεί εύκολα και γρήγορα να δει όλες τις ψηφιακές διαθέσιμες υπηρεσίες με το σύστημα να τον στέλνει στις σχετικές ιστοσελίδες των αρμόδιων φορέων. Η πλοήγηση δείχνει αρκετά εύκολη και γρήγορη, ενώ θα πρέπει να τονισθεί ότι ο αριθμός των υπηρεσιών πρόκειται να αυξάνεται διαρκώς με στόχο να αποτελέσει το κέντρο ψηφιακής εξυπηρέτησης που θα συγκεντρώνει ό,τι χρειάζονται πολίτες και επιχειρήσεις για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.