H Άσκηση Με Βάρη Νικά Την Κατάθλιψη;

I AM GREEK AND I WANNA GO HOME
Νοέμβριος 30, 2019
Μαρία Πενταγιώτισσα
Νοέμβριος 30, 2019

Κανόνες της προπόνησης

Μάθε πώς οι ασκήσεις με βάρη επιδρούν στην ψυχική σου υγεία.

Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Πόσο έχουν αυξηθεί οι διαγνώσεις βαριάς κατάθλιψης.
– Πώς η κατάθλιψη επηρεάζει το προσδόκιμο ζωής.


Αν γυμνάζεσαι, μπορείς εύκολα να καταλάβεις τα οφέλη της άσκησης στο σώμα και το μυαλό σου. Ωστόσο, κάθε μορφή άσκησης έχει τεράστια οφέλη και για την ψυχική σου υγεία. Οι ερευνητές γνωρίζουν εδώ και καιρό ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα κατάθλιψης χωρίς τις αρνητικές συνέπειες που συνεπάγονται ορισμένα φάρμακα. Πλέον, πρόσφατες έρευνες αποκαλύπτουν ότι και η άσκηση με βάρη μπορεί να συμβάλλει στη θεραπεία της κατάθλιψης. Για την ακρίβεια, είναι το ίδιο αποτελεσματική με την αερόβια.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εύρημα αφού είναι η πρώτη συστηματική ανάλυση που αξιολογεί την επίδραση της άσκησης με βάρη στην κατάθλιψη. Το εύρημα αυτό έχει σημασία και από άποψη χρόνου. Τα ποσοστά βαριάς κατάθλιψης αυξάνονται ραγδαία στην Αμερική, σύμφωνα με μία αναφορά του Blue Cross Blue Shield Association. Από το 2013, οι διαγνώσεις βαριάς κατάθλιψης έχουν αυξηθεί κατά 33%, με μεγαλύτερες αυξήσεις για τους millennials και τους εφήβους. Από όλες τις ασθένειες που επηρεάζουν τους Αμερικανούς, η κατάθλιψη έχει τις δεύτερες πιο σοβαρές επιπτώσεις στη συνολική υγεία, μετά την υπέρταση.

Η αξία της σωματικής ενδυνάμωσης

Ξέρεις ήδη ότι τα βάρη μας κάνουν πιο δυνατούς, χτίζουν τους μυς και αυξάνουν την αντοχή και τη δύναμη. Υπάρχουν επίσης αποδείξεις ότι οι ενδυναμωτικές ασκήσεις μειώνουν το άγχος. Αυτό που ίσως δεν γνώριζες είναι ότι αυτός ο τύπος άσκησης μπορούσε επίσης να μειώσει τα συμπτώματα κατάθλιψης, όπως τα καταφέρνει η αερόβια γυμναστική. Να όμως που το απέδειξε η έρευνα.

Η ομάδα πίσω από αυτήν έρευνα ανέλυσε δεδομένα από 33 τυχαίες κλινικές δοκιμές με συνολικά 1.877 συμμετέχοντες και διαπίστωσαν ότι συνολικά η γυμναστική με βάρη συνδέεται με ουσιαστική μείωση στα συμπτώματα κατάθλιψης. Αυτό αφορούσε ειδικά αυτούς που τα συμπτώματά τους ήταν μέτριας έντασης.

Οι ενδυναμωτικές ασκήσεις συνέβαλαν στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, ανεξάρτητα από το εάν οι συμμετέχοντες είχαν αυξήσει τη μυϊκή τους δύναμη ή από το πόσο υγιείς ήταν όταν ξεκίνησαν τη γυμναστική.

Η άσκηση σύμμαχος στην καταπολέμηση της κατάθλιψης

Mία ακόμα αναφορά του Blue Cross Blue Shield Association υποστηρίζει επίσης ότι οι άνθρωποι που πάσχουν από βαριάς μορφής κατάθλιψη είναι περίπου 30% λιγότερο υγιείς από τους υπολοίπους, πράγμα που ισοδυναμεί με απώλεια 10 χρόνων ζωής. Η φαρμακευτική αγωγή λειτουργεί για κάποιους ανθρώπους, αλλά όχι για όλους.

Και τι γίνεται στην Ελλάδα; Πρόσφατη ερευνητική μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, επιβεβαιώνει ότι το φάρμακο για την κατάθλιψη είναι η άσκηση.

Γι’ αυτό το λόγο, η άσκηση είναι σημαντικό όπλο στον αγώνα κατά της κατάθλιψης. Όχι μόνο δεν συνεπάγεται αρνητικές συνέπειες, αλλά μειώνει και τον κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών που αποτελούν μάλιστα την πιο συχνή αιτία θανάτου στην Αμερική.

Οι ειδικοί ωστόσο τονίζουν ότι η άσκηση με βάρη ή το τρέξιμο δεν θεραπεύει αυτομάτως την κατάθλιψη. Κάποιες περιπτώσεις είναι πιο σοβαρές και κάποιοι μπορεί να μην αντιδράσουν τόσο καλά στην άσκηση, όσο άλλοι και οπωσδήποτε να απαιτούν φαρμακευτική αγωγή. Ωστόσο, όπως και να έχει, η άσκηση είναι φίλος σου και δεν πρέπει να την αμελείς.

Τώρα θα μου πεις, και αν δεν σου αρέσει η άσκηση; Μπορείς να βρεις εναλλακτικούς τρόπους για να γυμναστείς.