Τι είναι πιο υγιεινό να πίνω; Μπίρα ή κρασί;

Τα Σεπτεμβριανά
Σεπτέμβριος 5, 2015
Η πιο ζεστή ημέρα του καλοκαιριού ήταν τελικά το ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ!
Σεπτέμβριος 7, 2015

Αν πρέπει να κάνουμε μία σύγκριση μεταξύ των αλκοολούχων ποτών και της ωφέλειάς τους στην υγεία, το κρασί αναδεικνύεται σχεδόν πάντα »νικητής». Παρ’ όλα αυτά, αν είστε λάτρης της μπίρας μην στενοχωριέστε – το αγαπημένο σας ποτό μπορεί επίσης να βελτιώσει την υγεία σας. Ένα άρθρο του ADA Times (2011) απέδειξε ότι η μπίρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στα νεφρά.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μπίρα μείωσε τον κίνδυνο εμφάνισης πετρών στα νεφρά στους άνδρες σε σύγκριση με άλλα αλκοολούχα ποτά, πιθανώς λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε νερό και της διουρητικής της δράσης. Επιπρόσθετα, η μπίρα, η οποία παρασκευάζεται από κριθάρι, περιέχει »beta-glucans», το οποίο είναι ένα είδος διαλυτής φυτικής ίνας η οποία έχει συσχετιστεί άμεσα με τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, και τη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Ακόμη, έχει ένα άλλο κρυφό όφελος για την υγεία – πρόκειται για πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως το φυλλικό οξύ και των βιταμινών Β6 και Β12. Περίπου 350ml μπίρας προσφέρουν 3% βιταμίνης Β12 και 12,5% βιταμίνης Β6 που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός καθημερινά. Αυτά τα δύο θρεπτικά συστατικά είναι υπεύθυνα για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, και βοηθούν στη μείωση των εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων. Επιπλέον, η μπίρα περιέχει φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικά), τα οποία παίζουν προστατευτικό ρόλο κατά του καρκίνου, αφού δρουν κατά των ελευθέρων ριζών.

Ενώ η βαριά κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αποδυναμώσει τα οστά, αντίθετα, η μέτρια κατανάλωση μπίρας μπορεί να γίνει σύμμαχος για πιο γερά οστά. Συγκεκριμένα, η μπίρα είναι πλούσια σε πυρίτιο, ένα στοιχείο που έχει βρεθεί σε λίγα τρόφιμα και ποτά, το οποίο έχει συνδεθεί με ισχυρότερα οστά. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Tufts, οι άνδρες που έπιναν μεταξύ μιας με δύο μπίρες την ημέρα εμφάνισαν 3,5 – 4,5 φορές μεγαλύτερη οστική πυκνότητα στα ισχία των ποδιών, σε σχέση με κάποιον που δεν κατανάλωνε ποτέ αλκοόλ.

 
Γράφει ο/η Μασούρα Ιωάννα, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Βιβλιογραφία
Ansel, k. (2012). Have a Brewski! It Can Help Your Health. URL: http://www.eatright.org/Public/content.aspx?id=6442463947 [6 Σεπτεμβρίου 2014], mednutrition