Η ζάχαρη ή το αλάτι είναι πιο επικίνδυνο για την υγείας μας;

Αγρίνιο: Η πρώτη επιβατική πτήση, Η πρώτη πολιτική αεροπορική εταιρεία Ελληνική Εταιρία Εναερίων Συγκοινωνιών
Ιούλιος 10, 2015
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου
Ιούλιος 15, 2015

Η υπερβολική χρήση και πρόσληψη αλατιού έχει συνδεθεί με την αυξημένη αρτηριακή πίεση και κατ’ επέκταση με επιβάρυνση της υγείας της καρδιάς. Από ό,τι φαίνεται όμως, δεν είναι το αλάτι από μόνο αυτό που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία, αλλά έχει και συνεργάτη του, τη ζάχαρη!

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τόσο το αλάτι, όσο και η ζάχαρη μπορούν να ευθύνονται για καρδιαγγεικά προβλήματα και υπέρταση. Αυτό εξηγείται κυρίως αν αναλογιστούμε ποια τρόφιμα περιέχουν αυξημένο νάτριο. Πέρα από τα παστά και τα αλλαντικά, περιέχεται και σε επεξεργασμένα τρόφιμα και έτοιμα γεύματα, τα οποία συνήθως περιέχουν και μεγάλη ποσότητα απλών σακχάρων! Προσοχή βέβαια με το αλάτι χρειάζεται και στο σπίτι, καθώς κάποιοι προσθέτουν στο τραπέζι κατά τη διάρκεια του φαγητού, πέρα από αυτό που έχει προσθέσει η νοικοκυρά την ώρα του μαγειρέματος.

Η κύρια ανησυχία έχει να κάνει με την υπέρταση, καθώς είναι υπεύθυνη για περισσότερους από 350.000 θανάτους ετησίως. Όσον αφορά την καρδιά, επιστήμονες στην Αμερική ισχυρίζονται ότι η ζάχαρη ίσως να παίζει μεγαλύτερο ρόλο, απ’ότι το αλάτι. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ζάχαρη καλό είναι να αναλογεί σε λιγότερο από το 10% της συνολικής ημερήσιας προσλαμβανόμενης ενέργειας, δηλαδή να καταναλώνουμε το πολύ 50g ζάχαρης/ημέρα (οι τιμές αντιστοιχούν σε έναν μέσο ενήλικα).

Το «κλειδί» και στις δύο περιπτώσεις σίγουρα είναι το μέτρο, αφού τα προβλήματα φαίνεται να ξεκινούν όταν γίνεται υπερκατανάλωση ζάχαρης και αλατιού.

 
Γράφει ο/η Πελαγίδου Μαρία Σοφία, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 
Βιβλιογραφία
DiNicolantonio JJ, Lucan SC «The wrong white crystals: Not salt but sugar as aetiological in hypertension and cardiometabolic disease: Open Hrt 2014; e000167.