Ενυδάτωση και στην παραλία

Τα 10 απόλυτα φρούτα για χτίσιμο μυών
Αύγουστος 1, 2015
Συμβουλές για την νύφη
Αύγουστος 4, 2015

Η επαρκής ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για τον οργανισμό μας ειδικά όταν βρισκόμαστε για πολλές ώρες εκτεθειμένοι στην ηλιακή ακτινοβολία.

Σε μια ψηφοφορία που διενεργήθηκε για τον τρόπο ενυδάτωσης στην παραλία κατά το διάστημα των καλοκαιρινών μηνών 07/07/2010-03/09/2010 από 763 άτομα, το νερό αποτέλεσε την πρώτη επιλογή για τους περισσότερους(79.6%). Το καλύτερο για να αποφύγουμε την αφυδάτωση, είναι η κατανάλωση άφθονού νερού σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να αναπληρώνονται τα υγρά που χάνονται μέσω της εφίδρωσης.

Μικρό ποσοστό (1.7%) απάντησε ότι ενυδατώνεται με αναψυκτικά. Τα αναψυκτικά περιέχουν αρκετό νερό και, έτσι, αρχικά θα μας ξεδιψάσουν. Περιέχουν όμως και πολλή ζάχαρη, που, εκτός από τις θερμίδες που μας δίνει, διαταράσσει την ισορροπία ηλεκτρολυτών και υγρών, με αποτέλεσμα πολύ σύντομα να διψάμε ξανά.

Μια άλλη σειρά πόσιμων υγρών, όπως ο κρύος καφές, ήταν στην επιλογή 54 ατόμων (7.1%), και στα ίδια περίπου ποσοστά προτιμήθηκαν οι φυσικοί χυμοί με 6% και το τσάι με 5.6%.

Το τσάι και ο καφές προκαλούν διούρηση, με αποτέλεσμα την αποβολή υγρών, και κατά συνέπεια την αφυδάτωση. Για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να τα αποφεύγετε ή να τα καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες.

Για την επαρκή ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού, βασική είναι και η επάρκεια σε ηλεκτρολύτες και ιχνοστοιχεία που χάνονται με την έντονη εφίδρωση. Οπότε να προτιμάτε και φυσικούς χυμούς φρούτων που είναι πλούσιοι σε νερό και απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία.

 
Γράφει ο/η Αποστολοπούλου Κωνσταντίνα, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.